štvrtok 1. novembra 2007

jedna

Tomáš sa snažil sústredene počúvať, aj keď mu pán Pe poriadne liezol na nervy. Ako vždy keď bol na raporte, stál v americkom pozore. Ruky za chrbtom, vystretý, rozkročený, so zdvihnutou hlavou. Čierne okuliare chránili Tomáša pred tým, aby si pán Pe všimol, že má zavreté oči a v podstate na neho prdí.

- Tommy...Pán Pe zreteľne vyslovoval tie dve "M", ktoré podľa neho mal mať Tomáš vo svojom mene a strašne tým Tomáša vytáčal.

- Tommy o tom, že bude zajtra večer akcia si vedel už dávnejšie. Vieš, že vždy vyžadujem, aby deň pred akciou, boli všetci účastníci zhromaždení u mňa. Som znepokojený Tommy. A dobre vieš, že ja som nerád znepokojený. Načo potrebuješ ísť práve teraz do Rakúska. Práve deň pred akciou.

- Mám tam nejaké obchody pán Pe. Viem, že bude akcia, ale je to až zajtra večer a ja...

- Až zajtra! Takže Až ZAJTRA! No výborne... nezabúdaj odkiaľ som ťa vytiahol, nezabúdaj Tommy, za čo mi dlžný. Ale ja mám na teba slabosť,- Pán Pe zrazu zmenil tón na priateľský až úlisný - veď vieš Tommy, že mám na teba slabosť. No povedz, vieš to?

- Áno Pán Pe. Viem.

- No veď preto. - Pán Pe znova zmenil tón na svoj prísny a ľadový - A nemysli si, že neviem, načo tam chodíš. Za kurvami. - A znova zmena akoby hovoril dobrý vtip, - Nechápem, prečo si nevyberieš nejakú v mojich bordeloch a terigáš sa do Rakúska. Mám prvotriedny tovar a teba by obslúžili so zľavou. Lebo na teba Tommy ja mám slabosť. Vieš o tom, že mám na teba slabosť? - pán Pe tento krát nepočkal na odpoveď a hneď pokračoval. - No teda dobre Tommy, bež si za tými tvojimi obchodmi, ale neskús prísť zajtra po siedmej ráno. Chcem, aby sa všetko dokonale dohodlo s Lujdžim. Žiadny amaterizmus. Budete mať na to celý deň a na akciu vyrážame o siedmej večer. To že som ťa uvoľnil z rodiny Tommy, neznamená, že už nemáš žiadne povinnosti. Za tvoje služby ťa platím a platím ťa kráľovsky, - Pán Pe postupne zvyšoval hlas a teraz už kričal. - a želám si aby si aj ty dodržiaval jednoduché pravidlá. Deň pred akciou majú byť všetci tu.

- Samozrejme Pán Pe. O siedmej ráno som tu. Budete spokojný, to vám garantujem.- Potichu odpovedal Tomáš, akoby si ani nevšimol, že Pán Pe len teraz vrieskal tak, že mu na krku navrela žila.

- No dobre už bež. Bež.

Tommy sa otočil a pokojne odchádzal. Vyšiel z veľkej rokovacej miestnosti, na schodisku sa pozdravil s Lujdžim a pokračoval k svojmu autu.

- Lujdži, - zakričal Pán Pe a čakal, kým Alojz dobehne z chodby. - sleduj ho, počuješ? Poriadne ho sleduj. Chcem vedieť kam ide. Deň pred akciou sa sere niekam do Rakúska. Chcem vedieť, čo tam má také dôležité.

2 komentáre:

Martin povedal(a)...

Tak to som zvedavý aj ja! Začína to zaujímavo :)

Anonymný povedal(a)...

Dnes jsem si vyhradil cas na precteni vsech kapitol a protoze kazda na mne pusobi zcela jinak, bude tech komentaru vic:
Dva uz zkraje nesympaticti chlapi v prostredi co mi nic nerika... Nesouhlasim s Lukasem. Na otazku zda psat dal bych rekl ne.